Vállalkozók Szövetsége

VSZ-blog. Mottónk: "Csak együtt sikerülhet!"

Utolsó kommentek:

p.soelmo 2013.09.09. 22:04:10

Hát a vállalkozók nem csoda, ha finnyásak a más besúgói, provokátorai, MSZMP-tagjai miatt. Mert ha nem lettek volna alkalmazkodókészek, sosem rúgtak volna labdába.

Bejegyzés: Besúgók, MSZMP-tagok és KISZ-titkárok, avagy itt vannak OV emberei

Epokit Drive 2013.09.09. 22:04:02

A poszt írójának semmiképpen sincs igaza abban, hogy a katolikus egyház az evolúcióval szemben valamiféle kreacionizmust vagy intelligens tervezést hirdetne. Ha mégis így van - és erre lehet számítani -, az annak a következménye, hogy
1. a természettudományos világkép eleve kizárta az istenit mindenből, és ez olyannyira elterjedt közfelfogássá is vált, hogy "visszacsinálni" sok esetben szinte lehetetlen. Így minden egyházi tanítás ezzel kapcsolatban eleve gyanús, tudománytalan és idejét múlt, így érezzük.
2. a hittanárok, de még a magasabb szinten oktató szakemberek is tévesen tesznek olyan kijelentéseket, amelyek nem felelnek meg a legmodernebb keresztény filozófiának, vagy legalábbis helyes tételeket félreérthetően tanítanak. Ennek oka, hogy a metafizika - hála a természettudományok "áldásainak" afféle szitokszóvá vált, a nemlétező tana, "fingreszelés" stb. És még a teológusok sem mind értik a jelentőségét, pedig magyar szerző is rendelkezésünkre áll: Weissmahr Béla könyvei nagyszerű és modern művek e tárgyban.

Szóval, lehet félni is, persze, meg jókat ájtatoskodni a tudomány nevében, de inkább több tudásra és bizalomra lenne szükség. És persze jobb erkölcsre, amit a szekuláris oktatás eddig (sem) tanított, sehogyan.

Bejegyzés: Mire jó a kreacionizmus, avagy kötelező hittanoktatás az iskolákban

asola 2010.12.27. 18:14:40

@Kivételes üzlet!: Az általad leírt problémák EGYIKÉRE SEM ADOTT megoldást a Fidesz sem a programjában, sem a mostani lépéseiben. Attól félek csöbörből vödörbe jutottál.

Bejegyzés: Orbán erkölcse

VSZ · http://vallalkozokszovetsege.blog.hu/ 2010.12.09. 15:17:00

@Kivételes üzlet!: Milyen érdekes, mondhatni régi, zsigeri magatártás, hogy mindenki komcsi, aki nem ért egyet a regnáló kurzussal. Nem kell egyetérteni, de ellentétben veled, nem kizárólag a komcsizással vagyunk elfoglalva, hanem azzal, hogy rajtad kívül az ország maradék 5,4 millió szavazója (aki nem szavazott a Fidesz-KDNP-re - rájuk mindössze 2,7 millió ember voksolt) is türhetően érezhesse magát, mert persze szerinted ők is mind komcsik, és nem magyarok, csak te, aki kijelenti, hogy az vagy, ellentétben mindenki mással, aki még szintén ebben az országban él és dolgozik, adózik.

Tudom, hogy nehéz lehet megérteni, de attól, hogy ez nem tetszik, még a másik sem tetszett. Csak azok éppen nem akartak Nemzeti Együttműködést és a 3,1 millió dolgozó nyugdíjvagyonát. Tudom, az is kommunista, aki arra figyelmeztet, hogy ez paternalista, ostoba képés, ráadásul a késő kádári éveket idézi.

A kkv-król meg annyit, hogy a nagyban üldözött plázákban is kisvállalkozók üzletei vannak, még a nagy franchise-láncok (pl. MacDonald's, Burger King, Reebok, Nike etc.) is, és a plázák adóját ők fizetik, nem a multik.

Ideológiáktól függeltenül érdemes racionális alapon gondolkodni. És nem mindenki "visszakézből" kommunista csak azért, mert nem ért egyet vele.

Bejegyzés: Orbán erkölcse

Kivételes üzlet! 2010.12.09. 15:01:18

Látom, Te a régi rendszer vezető tisztségviselője vagy.

Lehet hogy veszélyes lépéseket tesznek, talán nem indokolja semmi ezeket a brutális megoldásokat, de a régi korrupt, Magyarságot ölő kormány rendszerét csak brutalitás intézkedésekkel lehet helyre tenni.

Amennyiben Te a régi néppusztító kormány híve vagy és a vagyonát külföldre mentők között szerepelsz, nem csodálom ezt a heves ellenreakciódat, amit fent leírtál.

Nekem már semmilyen lehetőségem nem volt a régi rendszerben az életben maradáshoz, a hazugságok miatt megfosztották az országunkat az UNIÓS pályázatai forrásoktól, mezőgazdaságunk exportját lehetetlenné tették, az itt megtermelt vagyont a multik kirabolták, a magyar kiskereskedőket szisztematikusan megfojtották, de Te csak véded az előző rendszert.

Bejegyzés: Orbán erkölcse

Szúrófény 2010.11.29. 16:45:09

Akkor, amikor a termék árában 1-3% a munkabér, tényleg csodálkozni lehet a vásárlóerő hiányán?
A világ a profitéhségébe, uzsora kamatba pusztul bele! saját móhósága lesz a pusztulása oka!

Bejegyzés: Mi lesz veled, Magyarország?

Déva 2010.09.09. 19:18:18

Igen is mindenkinek szuvenír joga,hogy melyik napon mit akar csinálni.Ezt ne szabályozza senki.
Döntse el aki ezt akarja bevezettetni,vagy a javaslatot tette,hogy Magyarországon demokrácia avagy diktatúra van.
A váltott műszakban dolgozók sem lennének boldogok a kiesett nap és fizetés miatt.
Vannak olyan emberek / dolgozók / akik csak vasárnap tudnak bevásárolni és ez jogukban áll!

Bejegyzés: Ora et labora, avagy mire való a vasárnap?

VSZ · http://vallalkozokszovetsege.blog.hu/ 2010.02.26. 16:10:09

@kondor:
Lehet, hogy hájagyúak vagyunk, de jó lenne, ha olvas valamit, oda is figyelne rá, és értelmezné azt.

Lehet vitatkozni, de egy tény: az oktatás nem nettó befizető a költségvetésbe (mint pl. Ausztráliában), ezért az összesből elvisz pénzt, de ha odafigyelt volna, megérthette (volna), hogy nem az a baj, hogy a pénz elmegy, hanem az, hogy "nem hatékony, pazarló, és még a munkapiacok kihívásaira sem válaszol".

Az oktatás - teljes mértékben igaza van - befektetés a jövőbe, de csak olyan dologba fektet be szívesen az ember, amely a megfelelő célt szolgálja, és teljesíti a társadalom által támasztott - elfogadható - elvárásokat.

Ha elolvasta volna a programunkat, láthatta volna, hogy mást gondolunk az oktatásról és az állami képzésről, de az semmiképpen sem, hogy felesleges lenne.

Mi, - esetleges hájagyúak - mindössze azt gondoljuk, hogy az oktatás XXI. századi feladata primer módon nem a tudásátadás, hanem a társadalmi különbségek minimalizálása - ez a társadalom érdeke, ez persze másfajta oktatást (is) igényelne és felkészült pedagógusokat, de ez nem volt az elvárása a hozzászólásában.
Ezért célja a Vállalkozók Szövetségének - többek között - a pénzügyi kultúra és az egészséges életmód sokkal széleskörűbb oktatása, nevelése.

Amennyiben szeretne párbeszédet folytatni ebben a kérdéskörben (is) a VSZ-szel, megteheti, kérem, hogy a minősítő jelzőket hanyagolja. Köszönöm a megértését.

Bejegyzés: Mi lesz veled, Magyarország?

kondor 2010.02.26. 15:58:02

"A másik nagy alrendszer, az oktatás milliárdokat visz el éves szinten a költségvetésből, mégis azt halljuk lépten-nyomon, hogy a szak- és felsőoktatás nemhogy nem megfelelő, de alapvetően nem hatékony, a rendszer pazarló, és még a munkapiacok kihívásaira sem válaszol."
Mikor érti meg végre az a sok hájagyú "vállalkozó" és "közgazda" és "pénzügyi szakember", hogy az oktatás nem milliárdokat visz el a költségvetésből, hanem az oktatáson megspórolt milliárdok lehetetlenné teszik, hogy valaha is fejlett országgá váljunk? Az oktatás nem elvisz pénzeket, hanem a leggyorsabban megtérülő befektetés, közgazdikáim! gyermekek.blog.hu/

Bejegyzés: Mi lesz veled, Magyarország?

VSZ · http://vallalkozokszovetsege.blog.hu/ 2010.02.26. 15:57:56

@negymadar:
Kérésre beírtuk a cikk végén karikatúra: négymadár. Noha nem minden kép lehet az Öné; és itt megjelenítettük a blogjának címét is.
A képeket nem a megadott blogoldalról vettük át, de valóban az Ön oldalán is megtalálhatóak ezek.
Elnézést érte!

Bejegyzés: Mi lesz veled, Magyarország?

negymadar 2010.02.26. 15:43:49

Tisztelt szerkesztők!
Elmesélnék nekem, hogy hol találhatom meg ebben a cikkben a hivatkozást a rajzok eredeti fellelhetőségéről. Vagy esetleg önök készítették?
Felhívom a figyelmüket, hogy ez így piszokul nem korrekt.
Várom sürgős korrekciójukat.
Üdv NÉGYmadár
negymadar@gmail.com
www.negymadar.blog.hu

Ui: Vállalkozó Urak! A kérdés fennáll: Mi lesz veled (így) Magyarország?

Bejegyzés: Mi lesz veled, Magyarország?

Kaga · http://autostat.hu/markatoertenetek 2009.10.16. 11:35:36

Ne feledjük, hogy azt kell mondani, amit az EU elvár. Ez csak szavazatszerzési duma, a lényeget Brüsszel fogja diktálni.
Pont. Ezt választotta meg az ország.

Bejegyzés: A Fidesz vezére helyi népszavazásra bocsátja a rasszizmust

bbt62009 · http://www.pannon.info 2009.08.13. 20:08:13

"Szégyenlistán" a CIB Bank
A CIB Bank Zrt.-t elmarasztalta a Budapesti Békéltető Testület

A CIB Bank Zrt. egyik ügyfele 2008. november 7.-én internet bankon kezdeményezte a CIB Ingatlan Alapok Alapja befektetési jegyeinek visszaváltását amit a bank nem hajtott végre és az ismert PSZÁF felfüggesztés miatt ez a fogyasztónak kárt okozott. A bank telefonos beszélgetésekben kártalanítást ígért de később ezt változó indokokkal megtagadta.

Az ügy a Budapesti Békéltető Testület elé került, amely BBT/6/2009. számú határozatában kötelezte a bankot az ingatlan jegyek 2008. november 24.-i árfolyamon történő visszaváltására (megtekinthető: www.pannon.info).

Ezen túlmenően megállapította a következőket:
• Az bank az Ingatlan alapját a fogyasztókat megtévesztő módon reklámozta és vonzó befektetésként tüntette fel még 2008. november 7.-én is.
• A Bank nem tagadhatja meg a fogyasztókkal készült hangfelvétel kiadását, és azt adja ki az ügyfélnek.

Ezzel szemben a CIB Bank Zrt:
• A megtévesztő reklámozást még 2008 végén is folytatta és a fogyasztókat megtévesztette mivel az ingatlan alapot az állampapírokhoz hasonlóan vonzó és biztonságos, de annál nagyobb hozamot ígérő befektetésként mutatta be akkor amikor azok árfolyama már folyamatosan csökkent. Kockázatát az állampapírokéhoz hasonlónak állította be.
• A Bank nem hajlandó kiadni az ügyféllel készült hangfelvételt.
• A CIB Bank nem rendezte az előírt árfolyamon a jegyek visszaváltását és azokat csak 2009. áprilisában váltotta vissza az előírtnál jóval alacsonyabb árfolyamon ami a fogyasztónak jelentős kárt okozott.

A fentiek alapján a CIB Bank Zrt. joggal szerepel azon cégek "szégyenlistáján" amelyek a a Budapesti Békéltető Testület (BBT) honlapján is helyet kaptak. Ezen azon cégek szerepelnek akik nem hajtják végre a BBT határozatát és a fogyasztó jogait semmibe veszik.

További információ a www.pannon.info oldalon!

Bejegyzés: Itt a piros, hol a piros - avagy mi történik a BAR-listásokkal?

gabcsi55 2009.05.17. 22:46:16

Szerintem az a nagy helyzet, hogy a zug árusokat és kínai piacokat be kellene záratni. Ezek többnyire csempész illetve teher vonatok és konténerekből lopott áruk ami után sem vám sem vám Áfa nincs befizetve. Alkalmazottak nincsenek bejelentve, kvázi sem TB-t sem másmilyen járulékot nem fizetnek be. Igaz, hogy a kispénzű embernek ez jó buli mert olcsón jutnak olyan termékekhez amit lehet, hogy meg sem tudnának venni. De az állam zsebéből éves szinten 1oo milliárdos nagyságrendű összeget húz ki ami persze az adófizető állampolgárokra üt vissza. Most őszintén. Kell ez a tisztességesen adózó Magyaroknak??? Meg egyáltalán. Kell ez bármelyik Magyar állampolgárnak? A kínai maradjon otthon a saját hazájában. Ha meg úgy dönt, hogy itt szeretne élni akkor a Magyar jogszabályoknak és adózási rendnek megfelelően illeszkedjen be. Tiszta sor nem? Hogyhogy a kedves elvtársak – sem a mostaniak sem a múlt béliek - eddig még erre nem jöttek rá? Vagy lehet. hogy valakik a honatyák közül a Kínaiak támogatásából nem kis összeget szakítanak? Meg sem lepne. De gusztustalan. Most ebben a jelenlegi Bajnai válság probléma megoldásban azok szívnak a legjobban akik eddig is rendesen adóztak és TB-t fizettek. Ha a Kínaiaknak élből nem engedik meg illegitim vállalkozásaikat vagy legalábbis már egy ideje felszámolták volna, akkor az államháztartás lényegesen jobban állna, mint amit ma ismerünk adatokat. Ne vásároljatok Kínai piacokon. Magatokkal szúrtok ki, ha olyan helyen költitek a pénzeteket, akik utána semennyi adóval és járulékkal nem járulnak hozzá a költségvetéshez. Remélem eljön majd az az idő is mikor az elvtársak sem lopnak annyit mint eddig tették. Összetartás emberek. Erről kellene hogy szóljanak a mindennapjaink. Mutassuk meg a világnak, hogy igenis a Magyarság egy fasza nép és bajban midig összetart. Ki az idegen elemekkel. Hajrá Magyarország. Hajrá Magyarok.

Bejegyzés: Ma is elloptak Öntől néhány milliárdot - pártfinanszírozás és lopás a legmagasabb szinteken

Magyarnaba 2009.05.08. 01:11:28

"az emberek nem sztrájkoltak, vagy fenyegettek munkabeszüntetéssel a szakszervezetek..."

Úgy tűnik, hogy én egy másik újságot olvasok. Franciaországban még a főnököt is túszul ejtik,

Bejegyzés: A sztrájk

Luszi8 2009.03.18. 01:36:56

Nekem a CIB-nél van hitelem, de még a mosolyért is fizetni kell. Most legutoljára például csak úgy kiröpült az ablakon 1000 Ft monitoringra (?!), a díjakat meg megemelték 40%-kal.
Úgy érdekelne, ha már nekem kell kifizetni a monitoring díját, noha nem rendeltem ilyet, vajon miért nem kapom meg?! Természetesen választ nekem sem küldenek.

A legocsmányabb gazfickók gazfickója Felcsuti bankja, a Raiffeisen. Ott káosz és anarchia van, meg jó nagy emelés, kommunikáció nincs, ha nem tudsz valamit elintézni, akkor az a te bajod, mert a management semmivel sem foglalkozik!

A Raiffeisent már fel is jelentették a PSZÁF-nél, de mivel a Bankszövetség vezetője is Felcsuti, nem hiszem, hogy nagy elmarasztalások lesznek, miközben herdálják a pénzünk!

Elég csak elolvasni a Népszabadság szombati számát, ahol egy oldalon keresztül írják le, hogy valakinek hogyan herdálták el 45 millióját. Erről ennyit, nem valami bizalomgerjesztő: először csináltak 45 milkából 92 milliót a tőzsdén, majd értesítették a napokban, hogy nem elég, hogy mindene elúszott, még ő jön 4 millával és a maguk részéről az a véleményük, hogy aki nem ért a tőzsdéhez, az ne bizza rájuk a pénzét, mert ők "csak" brókerek.

Obama habzó szájjal szidta a AIG-t, mert osztogattak maguknak, nem kell aggódni, mert a magyar vezetők is kaptak, de ez nem publikus, Ráadásul még az országot is többletköltségekbe verik, mert ha nem kell az EU-ból a pénz, akkor meg minek kellett erre felvenni: csak "áll" ott, és a rendelkezésre állásért is fizetni kell, milliókat, természetesen euróban. Akkor miért nem tesz semmit a PSZÁF?

Bejegyzés: Itt a piros, hol a piros - avagy mi történik a BAR-listásokkal?

indanick 2009.03.17. 10:07:41

hello, Én az Unicredit Jelzálogbanknak (nem azonos az UC bankkal) CHF-ben utalom a törlesztőt. Idén 2%-kal emelte a kamatot, ettől 20 %-kal emelkedett a részlet frank összege, erre jött még az árfolyam emelkedése. ez összesen kb 45% tavaly januárhoz képest, ráadásul 1 éves kamatperiódussal.

Valaki meg tudná nekem mondani, milyen plusz költsége támadt az én hitelem miatt a banknak?
Ha frankot utalok, neki azt már nem kell beszereznie, az alkalmazottait meg forintban fizeti. Írtam nekik, de Ők nem válaszolnak. Szerintem ez erkölcstelen. Ha lenne rá indokuk, gondolom meg tudták volna magyarázni, de meg se próbálták. Kihez kellene fordulnom panasszal? A bankfelügyelet és a PSZÁF max a panaszomat küldi el nekik, nem hiszem, hogy meghatja őket néhány millió ember nyomora, hiszen a bankok jól működnek, tehát nincs semmi baj.

A k&h-nál is van CHF hitelem, ott érdekes módon fél %-kal kevesebb szintre emelkedett a kamat, mint a jelzálogbanknál, pedig náluk forintban törlesztek.

Akkor megy fel bennem a pumpa, mikor még el is ismerik, hogy pl az OTP mekkora nyereséggel zárt, más nyilatkozataikban meg, "a hitelt felvevők tisztában voltak a kockázattal". Ja. Az árfolyamkockázattal igen, azért nem is pampogok. De a bankkal, mint károkozó kockázattal nem. 20-30%-os törlesztőrészlet különbségig bele is fért volna. Lehet, hogy azzal kéne őket megtámadni, mert működésük és felelőtlen hitelezői tevékenyéségük következtében anyagilag súlyosan megkárosítanak több millió hitelt felvevőt, hiszen most a kamatemeléssel a saját nyereségességüket akarják megtartani miután hibáztak a hitelek kihelyezésekor.



Bejegyzés: Itt a piros, hol a piros - avagy mi történik a BAR-listásokkal?
süti beállítások módosítása