2009. dec 04.

Kígyót melengedtünk...?

írta: VSZ
Kígyót melengedtünk...?

A tatai Fideszt hosszas előkészítés után - néhány társammal együtt - alapítottam 1989. május 19-én. Személyesen hívtam meg Orbán Viktort és - az akkor még fideszes - Fodor Gábort, hogy tartsanak velünk, legyenek az új szervezet alapító atyái. Ekkor kezdődött a tatai Fidesz sikertörténete.

Valóban megdöbbentő, hogy a mai fideszesek már nem is emlékeznek meg a párt helyi szervezetének 20. születésnapjáról. Pedig rendkívüli időkben, rendkívüli dolgokat csináltunk! Dacolva a kommunisták akkori fenyegetéseivel, maximális harcot hirdettünk a szabad és demokratikus Magyarország megvalósításáért. Rengeteg országos kezdeményezés indult Tatáról, amelyek sok esetben megelőzték korukat. Így vitettük ki az Ady Endre útról a temetőbe a szovjet hősi emlékművet is, amely az ország megszállásának helyi mementója volt. Bátor és valóban demokrata társaság jött össze, hogy történelmi tetteket hajtson végre.

Ezért állhatott az akkori Fidesz-csoport által kezdeményezett és kivitelezett első 1956-os hazai emlékmű - kopjafa a Cifra-malom melletti tóparti sétányon - Tata városában (pedig még a Kádár-rendszerrel kellett közelharcot vívnunk 1956 méltó emlékéért).

Szinte hihetetlen, hogy a ma fideszeseinek jelentős része akkoriban vagy lapított és várta mi lesz ebből az egészből, vagy a másik oldalon harcolt (MSZMP-tagként, munkásőrként). Hát igen, változik a világ!!! DE ENNYIRE?

A helyi Fidesz sikertörténete a Ruchti Róbert elleni KDNP-puccsig tartott. Ekkor érkezett "ejtőernyővel" a politikai közéletünkbe a város jelenlegi polgármestere is. Azóta egyre nehezebben vállalják az egykori alapítók és tagok a fideszes múltat. (Orbán miatt távoznak tatai fideszes vezetők)

Jómagam 5 évig a Fidesz országos vezetésének tagja voltam, a Fidesz központi alapítványának kurátoraként tevékenykedtem – delegálás útján -, de lassan ciki lesz a fideszes múlt.

Egyre több lesz a „partizán”, sajnos a Tízparancsolat is erősen sérül köreikben. Az új fideszesek - mint látható - nemcsak a pártban vették át a hatalmat, de a városban és a megyénél is. Nyomukban hatalmas eladósodottság, sikerdíjak, népszavazás nélküli felesleges hitelfelvételek, minimalizált közvilágítás, hatalmas végkielégítések, Budapestről vagy Szlovákiából „importált” KDNP-s dogozók és intézményi vezetők, hatalmas utazási keretek, gazdasági botrányok, köddé vált gépkocsik, túlszámlázott panelprogramok, furcsa adományozások, közbeszerzés területén ismeretlen kis- és nagyberuházások, milliárdokért vásárolt felesleges ingatlanok, tagi kölcsönné váló üzleti vállalkozások, felügyelőbizottsági tagságok, büntetőügyek, feljelentések, baráti állások, protekciós támogatások, elhanyagolt és turistákat riasztó város, el nem készült bevásárlóközpontok, furcsa pályázatosdik, majdnem elmutyizott fűtőmű, beígért, de alig megvalósult árcsökkenések járnak, valamint keményen gyarapodó politikusok maradtak. Ugyanezek a politikusok próbálták átjátszani az egyetlen városi gimnáziumot a katolikus egyház kezelésébe, mindezt látszólag elvi okok, gyakorlatban ingatlanügyletek okán? Jelenleg már 800 millióért épülő óvodáról szól a közbeszéd. Nem lepődnék meg, ha kiderülne, hogy az ismert és többszörösen kitüntetett, díjazott „pártépítész” tervezné „ár fölött” az intézményt...

Miközben a politikus urak és hölgyek, többen munkanélküliség után lettek képviselők, és jelentősen gyarapodtak: új autók, új házak, növekvő vagyon jár nyomukban. Nyilván megdolgoztak érte....

Miközben vadul „kommunistáznak” azok, akik ma a Fidesz szekerét tolják, holott ők is sokan onnan érkeztek...

Miközben a kormányzatra kígyót-békát kiáltanak, holott az önkormányzatokban is lenne mit sepregetni a saját házuk táján, hiszen semmivel sincs kevesebb gyanús ügylet és mutyi, mint a kormányzat körül. Így már érthető, ha kínos a 20. évforduló ünneplése.

Jómagam, aki a Fideszt a parlamentbe juttattam 1990-ben azzal, hogy tatai „különítményemmel” együtt összeszedtük 1990-ben az országos listához szükséges kopogtatócédulákat Zala és Békés megyékben, mindez ami ebben a városban történik – elfogadhatatlan, főleg azért, mert a Fidesz nevében és egy kicsit az én nevemben is teszik. Igen, az én és az alapítók nevében, hiszen ebben a városban 20 év után a Fidesz neve egybeforrt Baldauf Aladár, Ruchti Róbert, Hetényi Tamás, Bálint Csaba és mások nevével, pedig mi a Fidesz 2006. óta tartó „uralkodásában” egyáltalán nem vettünk, veszünk részt.

Vajon a későbbiekben vállalható lesz-e a Fidesz alapítása körüli bábáskodás és útrabocsátás? Ha a mai helyzetet látom, azt mondom, nem ilyen rendszerváltást álmodtunk. Nem úgy sikerült minden, ahogy kellett volna, és erről a politikusok zöme tehet. 20 éve nem gondoltuk volna, hogy a Fideszben nem lesz tökéletes a demokráciakép. Nem gondoltuk volna, hogy letérnek a demokratikus útról. Nem gondoltuk volna, hogy a szélsőjobbal barátkoznak, egyes tagoknál még a holokauszttagadás is előfordul, ordas eszmékkel kacérkodnak. Maholnap rohamosztagosok terrorizálnak védtelen magyar állampolgárokat, és a Fidesz sem emeli fel hangját, sőt tűri ezt.

Martin Niemöller (1892-1984) német evangélikus lelkész szavai jutnak eszembe erről, akitől a legendás mondatok származnak. "Először a baloldaliakért jöttek el, és én nem tiltakoztam, mert nem voltam baloldali. Aztán a szociáldemokratákat vitték el, és én hallgattam, mert nem voltam szociáldemokrata. Mikor a szakszervezetisekért jöttek el, nem tiltakoztam, mert nem voltam szakszervezetis. Később a zsidókat vitték el, de én hallgattam, mert nem voltam zsidó. A végén értem is eljöttek, de már nem volt aki tiltakozzék." (szabad fordítás)

Nem kellene a weimarosodás útján idáig eljutni. Mind Tatán mind az országban új rendszerváltásra van szükség - felvilágosult, demokratikus erőkkel. Hiszen mindenki volt hatalmon, és lám - ide jutottunk. Ma már a Fidesz sem teljesíti küldetését, populista néppártként az alig reménykedő helyzetben lévő hazánkat akár még mélyebbre is taszíthatja, pláne, ha történelmileg ordas eszméket terjesztő, szalonképtelen párttal köt koalíciót. A szerencselovagok és haszonlesők már a spájzban vannak. Még tehetünk ellene, hogy megmentsük az országot.

Békére és nyugalomra van szükség nem csak Tatán, de az egész országban.

Remélem, soha nem jön el az az idő, amikor szégyellnünk kell a Fidesz megalapítását, a polgármester-képviselte szellemiségnek pedig nincs helye ebben a kulturált és értékes városban. Sikeres országra, sikeres Tatára van szükség, valamint új és demokratikus erőkre. Az utolsó órában vagyunk!  
(Baldauf Aladár)

Szólj hozzá

orbán fidesz tata viktor kommunisták demokratikus weimárosodás