2009. jan 05.

A Vállalkozók Szövetsége egyik célja az, hogy az állami szervek és intézmények vállalkozó- és fogyasztóbarát politikát folytassanak

írta: VSZ
A Vállalkozók Szövetsége egyik célja az, hogy az állami szervek és intézmények vállalkozó- és fogyasztóbarát politikát folytassanak

A Vállalkozók Szövetsége egyik célja az, hogy az állami szervek és intézmények vállalkozó- és fogyasztóbarát politikát folytassanak. Ezért a Magyar Posta Zrt. tevékenységét és üzletpolitikáját kívánjuk ezen elvek alapján megvizsgálni.

A Magyar Posta Zrt. a postai szolgáltatások területén részben vagy egészben - még jelenleg is monopolhelyzetben van, vagy uralja az adott szolgáltatási szegmenst. Épp ezért fontos, hogy a Posta vállalkozó- és fogyasztóbarát üzletpolitikát és magatartást tanúsítson tevékenysége során. A VSZ nem ért egyet és tiltakozik a Magyar Posta Zrt. alábbi üzletpolitikája ellen.

- A gazdaságnövekedési programmal kifejezetten ellentétes, hogy az amúgy is drága postai szolgáltatások tarifáit emelik: a szállítási költségek jelentősen csökkentek, a szakhatóságok pedig sajnálatosan asszisztálnak az inflációnövelő áremelkedéshez.
- Nem támogatjuk, hogy a postai ingatlanok értékesítése után évente milliárdokért béreljenek székházat maguknak, hiszen az ilyen jellegű költségek is árfelhajtó hatásúak lehetnek.
- Felháborítónak tartjuk, hogy a posta nem tartja be az MNB állásfoglalását a fel- és lekerekítés szabályaival kapcsolatban: csak a Posta vezetői által meghatározott bélyegeket értékesítik, nem azt és annyit, amit az ügyfél kér.
- A postahivatalok nagy számában az ügyfelek számára nem biztosított a bizalmas ügyfélkezelés és -ügyintézés: pl.: nincsenek ügyfélbiztonsági sávok. Minden ügyfél láthatja egymás bizalmas, személyes adatait, információit.
- A bankkártyás fizetés sem ügyfélbarát: bankkártyás fizetés esetén áthárítja a kártyahasználati díjakat az ügyfelekre a Posta, és megtévesztően használja a bankkártyát úgy, hogy drága készpénzes megoldásokat használ.
- Nem vállalkozóbarát a postai üzletpolitika a tekintetben sem, hogy kizárólagosan előre, 3 havi díjat megfizetve lehet szolgáltatásokat igénybe venni (postafiókhasználat, átirányítás, alfiókdíjak stb.).
Tehát a monopolhelyzetet tekintve: él a gazdasági erőfölényével a szolgáltató, hiszen a Magyar Posta Zrt. ezirányú blankettaszerződéseit a szerződő fél nem módosíthatja. Mindez ráadásul a nehéz gazdasági helyzetben még egy teher a vállalkozóknak!
- Egyre több külföldi vállalkozás és szervezet érzékeli negatívan a Magyar Posta Zrt. munkájában felmerülő zavarokat, pl. a kézbesítések területén: az interneten tömegével olvashatóak azok a panaszok, amelyek a külföldi internetáruházak elutasított ügyfeleitől származnak: egyre több webáruház nem szolgál ki magyarországi ügyfelet a Magyar Posta Zrt-re hivatkozva.

- A jogbiztonságot pedig jelentősen veszélyezteti a Magyar Posta Zrt. tevékenysége a hivatalos levelek kézbesítése kapcsán: számtalanszor tapasztalhatja az ügyfél Magyarországon, hogy a neki címzett levelet nem kapja meg, vagy az általa küldött levél nem megfelelő kezelés után - visszaérkezik a feladóhoz, ezzel nemcsak a címzettnek, de a
feladónak is károkat okoznak. Mindez arra vezethető vissza, hogy a Magyar Posta Zrt. önhatalmúlag megszüntette a címnyomozás intézményét, noha e szolgáltatás a cégek esetében még adatvédelmi problémát sem vet fel, és a szolgáltatások árrésében is kezdetektől szerepel a címnyomozás eseti díja.
Teszi mindezt úgy a Magyar Posta Zrt., hogy közben - pl. a számlázás során - az Igazságügyi Minisztérium és KSH adatbázisát is használja a cégek és szervezetek azonosítására!
- Minden ügyfél személyesen is tapasztalhatja, hogy van néhány európai szintű postahivatal, ahol a kulturált és ügyfélbarát ügyintézés személyes szinten megvalósulhat, amennyiben az ügyfél a fentieket nem panaszolja. Ellenben kistelepüléseken, nagyobb települések kisebb postahivatalaiban áldatlan állapotokkal is találkozhatnak: ideges ügyfelek akár 1 órán keresztül is várnak a kiszolgálásra vagy küldeményük átvételére. Mindez nemcsak az ünnepek előtt tapasztalható!
Tehát a szolgáltatások színvonala egyáltalán nem egységes, ellenben az árak annál inkább! Amennyiben az ügyfél panaszolja a hosszú sorban állást, a postai dolgozók az alacsony bérekre hivatkozva vonogatják vállukat.
- Tiltakozunk a Magyar Posta Zrt. a faluromboló hatású üzletpolitikája ellen: több száz településen számolják fel a postahivatalokat, azon településeken, ahol bezárták a postahivatalokat mozgó postai kézbesítést kínálnak fel, így azoknak, akiknek van még munkahelyük a vidéki Magyarországon, a küldemények fogadása is nehézségekbe ütközik!
 

A VSZ szeretné elérni, hogy a különböző állami szervek, melyek ellenőrizhetik a Magyar Posta Zrt-t, ellátva feladataikat, megvizsgálnák e tevékenységi körökben tapasztalható mindennapi visszásságokat, minderre persze nem lenne szükség, ha a Magyar Posta Zrt. felelős vezetői szakmailag megfelelően, a fentiekkel figyelemmel végeznék a tevékenységüket.
 

Amennyiben tapasztalt hasonló jelenségeket, kérdése vagy kérése van, kérjük, forduljon hozzánk!

Szólj hozzá